Ciljajte cilj

Kako pronaći pravu aktivnost/organizaciju za sebe? Hm… Teško pitanje! Verovatno ste svi došli u situaciju da pogrešite pri odabiru i tako izgubite vreme. Nažalost, naše vreme je ograničeno i samim time i dragoceno, pa s toga moramo naučiti kako da ga pravilno koristimo.

Kada postavimo ovo pitanje sebi, moramo prvo razmisliti zašto u stvari uopšte biramo aktivnost ili organizaciju, da li nam je to potrebno, koliko nam je potrebno, itd… Da bi smo uopšte razmišljali o tome šta nam je neophodno za odabir, moramo da postavimo životne ciljeve za određen period koji želimo da postignemo.

Izvor: Unsplash.com

Kako postavljamo ciljeve? Postoji nekoliko koraka kako to možete da uradite, ali najlakša metoda je ova:

Ciljajte cilj

Kako to? Šta to znači? To znači da postavite cilj ali na način da on bude što precizniji u geografskom, vremenskom i suštinskom smislu. Budite precizniji jer će to uticati na vas da osećate odgovornost i prijatnost što se tiče postavljanja tog cilja. Zato hajmo da postavimo jedan cilj: Otvoriću IT kompaniju u Beogradu do 01.10.2022. do 12h po CET (Centralno Evropsko Vreme). Da bi cilj imao veći procnat verovatnoće ostvarljivosti neophodno je da njegova postavka bude što realnije i preciznija.

Ko ne zna u koju luku plovi, njemu nijedan vetar nije povoljan.“ – Seneka

Razmišljajte o načinu ostvarenja cilja

Okej, postavili smo cilj, šta je sledeće? Došli smo do dela gde procenjujemo sebe i svoje okruženje. Najjednostavnije, primenite na sebi metod SWOT analize (više o njoj možeš saznati u jednom od naših tekstova putem linka). Koje su vaše snage, a koje su slabosti? Da li vidite neke prilike, kako ih vidite? Vidite li prepreke? Ovo su pitanja koja treba sebi da postavite.

Hajmo da se vratimo na naš primer. Cilj nam je da otvorimo IT kompaniju. Šta nam je potrebno prvo?  To je zasigurno znanje iz informacionih tehnologojia i „kliker“ za tu oblast. Da li je to dovoljno? Nažalost, jedno surovo ne, potrebno nam je znanje iz preduzetništva i marketinga. A sada? Ni blizu, moramo da znamo kako prezentujemo ideje, kako kreiramo ideje, kako komuniciramo sa ljudima, itd… Već ste krenuli da formirate misao, pa da. Možemo videti da je već uključen onaj deo kako pronaći pravu aktivnost/organizaciju za sebe.

Izvor: Unsplash.com

Cepkanje cilja

Kada smo popisali načine, prepreke, potrebe i prilike za ostvarenje jednog cilja, potrebno je pocepati cilj, tačnije podeliti ga na manje „podciljeve“. Prema načinima ostvarenje koje ste postavili u prethodnom delu, delite i veliki cilj u manje delove. Tako, na primer, rekli smo da su nam potrebna znanja marketinga. Definišete to kao manji cilj kao u početku ovog procesa, ali pazite na vreme koje ste zadali za izvršenje velikog cilja.

Motivacija i samo napred

Ako niste, preporučujemo da pročitate knjige 7 tajni uspeha (Dr Kenan Crnkić) i Misli i obogati se (Napoleon Hil). U ovim knjigama manje ili više se opet pojavljuje jedan trik. Popišite sve svoje ciljeve koje ste postavili ovim procesom, onda pored njih zapišite zašto želite da ih ostvarite (nemojte sebe da lažete, napišite iz srca i duše). Kada sve to napišete stavite taj papirić u novčanik ili masku telefona i pročitajte svako jutro kada ustanete ili svako veče pre nego što legnete da spavate.

Nadamo se da smo vam barem malo olakšali, ali za svaki slučaj prijavite se na našu radionicu koja će se održati 20.10. 2021. u 20.30h gde možete sve ovo da praktično izvežbate i još svašta po nešto. Brzo u opis našeg instagram profila!

Za sva pitanja u vezi ove teme, slobodno nam se obratite u komentarima ispod, putem naše Instagram i Fejsbuk stranice, kao i putem specijalnog odeljka na našem sajtu #pitajnas, koji ćemo najčešće proveravati!

Do tada, čitamo se 🤗

Kako ti se čini tekst?
+1
1
+1
1
+1
0
+1
0
+1
1

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.