Društvene mreže – tvoja nova lična karta 🤳

Oko 70-ih godina su Srbijom krenuli da se šire prvi mobilni telefoni – da, oni veličine cigle!😅 Dok danas, 40-ak godina kasnije, čak oko 92% našeg stanovništva koristi i poseduje mobilni telefon. Zar to nije neverovatna promena? Šta li ćeš onda tek pomisliti kada ti kažemo da je internet okupio čak 60% ukupne svetske populacije na jedno mesto. Prosto neverovatno!

Internet kao internet nije toliko zanimljiv, ali komuniciranje sa ljudima na drugom kraju sveta u roku od par sekundi jeste. Pomoću društvenih mreža danas, pored toga što možemo komunicirati 24/7, možemo i videti kako žive ljudi hiljadama kilometara daleko od nas. Baš zato što društvene mreže poseduje ogroman broj ljudi na zemlji, neki smatraju da su sada naši profili na instagramu, fejsbuku i ostalim društvenim mrežama naša „nova lična karta“.

S obzirom da svi znamo kako je lična karta važan dokument, hteli smo da saznamo kako da uredimo našu „novu ličnu kartu“. Zato smo kontaktirali Stašu Vuksanović, aktivistkinju koja se bavi društvenim mrežama na portalu “RedAkcija” i u organizaciji “Pokreni se!”, koja nam je pomogla u tome. 

Da li su sve društvene mreže iste, postoji li drugačiji oblik profila od  onih klasičnih „Moj biznis“ kao i odgovore na ostala pitanje ćeš dobiti jedino ako nastaviš sa čitanjem teksta😉

Pojam „nova lična karta“

Iako i dalje nije zvanično da su naše društvene mreže toliko bitne za dobijanje posla ili mesta u nekoj organizaciji, svedoci smo da se to sve više primenjuje u praksi. To da li će neko pogledati naš profil u poslovne svrhe ne možemo da znamo jer zavisi od individue do individue, ali društvene mreže su itekako još jedan izvor informacija o nama, pored CV-a koji prilažemo. 

Dve najvažnije stvari koje vas mogu spasiti od toga da potencijalno ne dobijete posao ili praksu koju želite, ako regruter odluči da ih pogleda, su:

1. Svoja kontraverzna mišljenja sačuvajte za sebe. Nemojte objavljivati, niti lajkovati, ništa što bi moglo da se protumači na neki drugačiji način. U prevodu, nemojte na svoje društvene mreže postavljati ono uz šta ne biste želeli da na velikom bilbordu stoji vaša slika.

2. Jedan od definitivno najboljih načina kako se možete osigurati da se gubitak posla neće desiti jeste ne prihvatanje zahteva od nepoznatih osoba i držanje profila na „privatno“. Ukoliko ipak želiš da iznosiš svoje stavove sa kojima se većina ne bi složila, toplo ti preporučujemo da se držiš ovog saveta.

Ako ipak želiš namenski mreže da koristiš u poslovne svrhe, evo kratkog sazetka o instagramu i Fejsu, kako bi mogao/mogla da kreneš već danas!

Fejsbuk

Fejsbuk je bio najaktuelniji do 2013. godine gde se na njemu nalazio veliki broj kako mladih ljudi tako i starijih. Danas je to malo drugačije s obzirom da su tinejdžeri baš oko 2013. godine prešli naIinstagram. Time je Fejsbuk izgubio dobar deo korisnika i postao je baza za starije ljude.

Baš zbog toga što Fejsbuk koriste stariji, pa samim tim i zreliji ljudi, dosta je krenuo da podseća na LinkedIn. Sada je dobro svoju „karijeru“ graditi na Fejsbuku ukoliko nam je ciljana grupa 25+ godina. Kod Fejsbuka je za veću vidljivost poželjno da se oglašavamo u grupama koje su i dalje aktivne jer neke od njih broje i više stotina članova potencijalne publike. To možemo raditi kao lični nalog, ili da napravimo specifičnu Fejsbuk stranicu za naš biznis, kojom bismo upravljali.

Fejsbuk stanicu možemo onda povezati sa Instagram stranicom, ako želimo da se pojavimo i na toj mreži 😉

Instagram

Instagram je eksplodirao oko 2013. godine kada su mladi masovno krenuli da prave svoje naloge, a i sada obara mnoge rekorde. Razonoda i zabava za mlađu populaciju se definitvno nalazi na ovoj društvenoj mreži. Prema Stašinom ličnom mišljenju, koje se poklapa sa mišljenjem mnogih većih stručnjaka, Instagram ima bolji algoritam od Fejsbuka. S tim na umu, lakše je doći do većeg broja ljudi na ovoj aplikaciji.

Ukoliko nam je ciljana grupa mlađa, naš sadržaj će definitivno biti vidljiviji ovde nego na Fejsbuku. Kako bismo dodatno bili sigurni da radimo pravu stvar, profil možemo prebaciti na poslovni gde ćemo videti svu statistiku naših pratioca. Od pola, broja godina i najaktivnijih termina naše publike, pa sve do naših najaktuelnijih objava. 

Baš zato što je Instagram za sad još uvek najpopularnija mreža za mlade, podelićemo sa tobom 3 podvrste profila na ovoj društvenoj mreži, kako bi lakše video/videla koji je za tebe:

1. Lični profil

Uglavnom služi kako bi ljudi objavljivali svoje lične fotografije i lepe momente koje su zabeležili kamerom. Dele svoj privatni život sa pratiocima koji su uglavnom njihovi prijatelji i poznanici iz realnog života. Ovaj tip profila objavljuje kakav god poželi sadržaj jer je to njihova lična intima.

2. Lični profil – Influencer

Ovi profili imaju veliki broj pratioca i najčešće se bave određenim temama. To mogu biti profili koji su posvećeni modi, dizajnu, gejmingu, kuvanju ili nečem drugom. Ovde osoba sebe plasira kao brend. Ono što pamtite kod brenda te osobe se uglavnom vezuje za neku specifičnost kod fizičkog izgleda. Ipak, specifičnosti nisu dovoljne kako bi se pročulo za vaš profila, zato je veoma važno da se obraća pažnju na statistiku. 

Kako bi nam brojke na statistici bile što bolje, bitno je da imamo dosta interakcija sa našim pratiocima. Takođe je bitno da obratimo pažnju u koje doba dana je naša ciljana grupa najaktivnija na Instagramu.

Zanimljiva informacija je da su prema nekim istraživanjima mladi ljudi najaktivniji tokom petka i subote uveče jer je to kraj radne nedelje i vreme za opuštanje.

3. Biznis

Kao što smo kod ličnog profila – Influencer rekli da pravimo brend od sebe i da će nas najčešće ljudi pamtiti po nekoj našoj fizičkoj spšecifičnosti, to se slično dešava i kod biznis profila. Ovde se umesto plasiranja sebe plasiraju upečatljive i pamtljive stvari poput našeg logoa, odabranih boja, estetike koju dajemo našem profilu. Za biznis profil isto važi što se tiče obaveznog praćenja statistike i učestale interakcije sa publikom.

Još jedna caka kod odnosa sa publikom je ta da naš proizvod/uslugu ne predstavljamo pod „Moj biznis“, već „Naš biznis“. Tada ljudi koji nas prate znaju da zajedno gradimo zajednički brend i da su oni veoma bitan deo toga da li ćemo uspeti u ostvarivanju cilja ili ne. Takođe, tada će nas svojevljno sa uživanjem i podrškom pratiti.

Staša je na smom kraju zaključila: ,,Život nije Instagram, niti bilo koja društvena mreža. Mnogi ljudi sebe predstavljaju lažno ili jednostavno dele samo lepe momente iz svog života. Zato ne upoređujte sebe sa svim tim ljudima koji imaju savršene živote jer nikada ne znate šta se dešava kada se kamere isključe“

Sada kada sve ovo znaš možeš se odlučiti kako će izgledati tvoja lična karta 21. veka, da li češ pokrenuti svoj mali biznis ili ćeš ipak ostati na tome da su tvoje društvene mreže samo za tebe i bliske ljude. Bilo kako bilo, očekujemo da nas obavestiš o svojoj odluci u komentaru ispod ili na, našoj ličnoj karti, Instagramu. Do nekog narednog teksta – čitamo se. 

P.S. Da internet i društvene mreže ne postoje, sve Unbox tekstove bi verovatno čitao/la u nekom od magazina tako da veliko hvala Marku Zakerbergu i ostalima👏 

Kako ti se čini tekst?
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.