Edu oko nas🌎

Da li ste znali

  • Prema istraživanju nevladine organizacije Common Sense Media koja se bavi decom, roditeljima, mladima i digitalom u SAD-u, prosečni američki tinejdžer je u 2019. godini proveo 7 sati i 22 minuta na svom telefonu svaki dan, 9 sati i 49 minuta ako uračunamo vreme za školske obaveze😳
  • Istraživanje organizacije UNICEF o korišćenju interneta i digitalne tehnologije kod dece i mladih u Srbiji iz iste godine pokazuje da mladi najčešće provode više od tri (stariji oko četiri i po) sata na netu svakodnevno, dok ta brojka nekima skače na 7 sati vikendom, kada imaju manje obaveza oko škole😲
  • Prema podacima studije Zdravstvenog osiguranja DAK zdravlje iz Nemačke, prosečno vreme na mreži dece od 10-17 godina je poraslo za 66 procenata tokom pandemije, dok je vreme provedeno u igranju igrica poraslo za čak 75 procenata, prenosi Deutsche Welle. Kažu internet je droga😱
  • Iako očigledno provodimo nenormalno mnogo vremena na internetu, bilo za školu ili „rekreativno“, preko 75% vas je u anketi za @unbox.rs reklo da vam se često desi da propustite rok za prijavu za neku edukaciju zato što je kasno vidite ili uopšte ne naiđete na tu objavu, a nije da ne tražite😓 Vi ste onlajn, one su onlajn, ali je onlajn i more drugog sadržaja, tako da se ne nalazite…
Šta reći sem uhh😤

Mladi, mreže i manija mimoilaženja

Inspirisani pitanjem na koje smo naišli u Loncu o Edutainment-u i Edugaming-u, odlučili smo da malo dublje istražimo na koje sve načine mladi saznaju za edukativne prilike koje postoje, to jest kako ih organizacije reklamiraju i gde nastaje prekid u tom kolu pa učenje postaje mučenje, a ne pozitivno iskustvo za sve!

Evo šta smo saznali:

Hvala još jednom Media i reform centru Niš, lokalnoj BEST grupi u Nišu, EU info kutku, lokalnoj AIESEC kancelariji i projektu PRLMNT na odgovorima koji su doprineli ovom infografiku!

Napominjemo da ovo nije praksa apsolutno svake organizacije i za svaku aktivnost, ali jeste za dobar deo. Možda ne možemo da garantujemo 100%, ali čvrsto verujemo da ako pratite ovu šemu promocije, događaj ne može da vam promakne! Evo kako da pristupite traženju aktivnosti:

  1. Ako mislite da se ništa ne promoviše u vašoj školi, ipak pitajte nastavnike koji vode sekcije ili pedagoga za svaki slučaj. Desi se da im se organizacije obrate, a da prosto ne stignu da obiđu sva odeljenja već unapred procene ko bi bio zainteresovan🤷 Na ovo treba obratiti naročitu pažnju ako ste tek od skoro krenuli da se interesujete za ovakve stvari!
  2. Ako ste prisustvovali prezentaciji neke aktivnosti, ali niste stigli da pitate konkretno šta vas zanima, nađite tu organizaciju ili taj projekat na Instagramu ili Fejsu, proguglajte ako treba i otkrijte za sebe! Uvek možete pitati nekog od njihovih članova za više informacija⚡
  3. Za organizacije za koje znate da imaju kul edukacije za mlade obavezno uključite notifikacije objava i na Instagramu i na Fejsu, plus proverite da li imaju njuzleter koji šalju kako biste prvi saznali kad izbace novi konkurs!
  4. U slučaju da imate nekog prijatelja koji se isto zanima za neformalno obrazovanje i traži prilike za učenje #vanškolskeklupe, pitajte ga da vam prosledi neke objave koje je našao koje su mu interesantne! Nikad ne znate da li je možda naišao na nešto na šta vi niste🤔 Naravno, ponudite da i vi uradite isto!
  5. Otvorite četvore oči, jer su Edu svuda oko nas, samo treba da ih primetimo!
Dok čekam kraj časa na Zumu da napokon pitam profesorku ima li neki konkurs🙃

Jeste, mladi dosta vremena provode onlajn, ali nisu svi sati utrošeni na besciljno buljenje u ekran (barem se nadamo😬). Deo ide na školu, deo na kuckanje sa prijateljima, a deo će nakon čitanja ovog teksta ići na potragu za novim konkursima i prilikama za učenje!

Kako ste se do sada informisali edukacijama, a kako planirate na dalje? Da li biste pokušali da primenite neki od ovih saveta? Koji? Podelite sa nama u komentarima🤗

Kako ti se čini tekst?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.