Kako da održiš dobru prezentaciju

Da je neko maloj Mariji rekao da će jednog dana da uživa da priča pred velikom grupom ljudi, ne bih mu verovala. Do svoje dvanaeste godine sam bila toliko stidljiva da sam išla pešice kad bi neko od komšija hteo da ide liftom, samo da ne bih morala da komuniciram sa njima…. Bilo je kritično. 😬

Danas rado držim prezentacije na seminarima i konferencijama o obrazovanju mladih, aktivnostima van škole, razmenama, volontiranju i raznim drugim temama o kojima imam prilike i sama da slušam i učim. Više nemam tremu, zapravo mi je jako prijatno da komuniciram sa publikom i prenesem svoje razmišljanje na određenu temu, ali mi je za to definitivno trebalo dosta vremena i vežbe.

Baš prošlog vikenda sam držala prezentaciju na konferenciji „Be Smart and Start“ organizacije AEGEE- Niš

Koje savete sam primenjivala da dođem do toga gde sam danas i primenjujem i dalje da održim dobru prezentaciju svaki put pročitajte u nastavku. Ako imate nekih pitanja ili nedoumica, javite se na Instagramu da ih prođemo zajedno!

Odaberi pravu temu

Najveća zabluda dobrog javnog nastupa jeste da moraš da budeš neprevaziđeni ekspert u temi kako bi mogao da pričaš o tome, što lično mislim da uopšte nije tačno. Pored formalnog obrazovanja, svako od nas sa sobom nosi iskustveno znanje koje je jedinstveno i posebno samo za nas i naše okolnosti, što ga automatski čini novim i interesantnim drugim ljudima.

Kada se spremate za javni nastup, odaberite temu koja vas zanima, koju sami istražujete i za koju možete da podelite svoje viđenje. To može da bude nešto super opšte kao što su na primer pisanje ili preduzetništvo, pa kako ga vi tumačite i razrađujete u svom životu, ili još bolje, nešto jako specifično, kao na primer kako da organizuješ svoje vreme i obaveze kad si srednjoškolac. Lično mislim da su bolje specifične teme jer je onda teže da smorite nekog opštim stvarima koje su već široko dostupne na Guglu, već odmah prelazite na suštinu i na ono po čemu ste vi u tome posebni.

Tema koju sam ja izabrala za ovu priliku bilo je pisanje biznis plana, tema koju sam prolazila ranije u organizaciji „Nauči me“ i nešto što radim za svoj blog

Budi svestan svoje publike

Bilo da je to prezentacija u sklopu nekog većeg događaja ili prosto okupljanje vaših prijatelja, vaš javni nastup je događaj za sebe. Dakle, kao što se kod događaja pravi sadržaj za poseban tip ljudi koji će doći, tako se kod javnog nastupa prezentacija koncipira i kreira za ljude koji će slušati ili se kreira prezentacija, pa se zove tip ljudi koji su baš pogođeni tom temom. Za početak, bolje je ići ovom prvom varijantom- ko su ljudi koji dolaze i šta njih o tome interesuje?

Razmislite o njihovim godinama, interesovanjima, nivou poznavanja teme, prethodnom iskustvu u tome, pitanjima ili nedoumicama na tu temu, potrebama – šta bi novo da saznaju ili zašto žele uopšte da saznaju o tome. Pravite prezentaciju ili pišite svoj govor kao da se obraćate direktno nekome od njih. Na taj način ćete imati na kraju sadržaj koji će da drži pažnju i pruža realnu vrednost ljudima koji vas slušaju.

Ljudi na konferenciji su bili srednjoškolci i studenti koji su zainteresovani da pokrenu sopstveni biznis i žele da nauče kako

Znaj kuda ideš

Pored toga što ljudima koji nas slušaju treba da pružimo određenu vrednost i novo znanje o datoj temi, kroz javni nastup takođe ispunjavamo i neke svoje lične ciljeve. Predstavljamo se kao neko ko se ozbiljno bavi datom temom, promovišemo kul stvar koju smo baš mi otkrili, ideju koju smo smislili ili pokrećemo i slično. Pored davanja koristi publici, okej je i da se mi ispromovišemo, jako je često zapravo, dokle god to uradimo sa ukusom.

Kako ne bismo imali providno hvalisanje koje publiku više smara nego što oduševljava, dobro je da temu koju prezentujemo predstavimo kroz neki svoj primer, u skladu sa svojim ličnim ciljem. Kako mi primenjujemo ovo znanje u svom životu, kako smo iskoristili ovu posebnu tehniku i osmislili ovu super ideju, kako smo rešili ovaj problem kod sebe… Mogućnosti su beskrajne i sjajna stvar je što ljudi zapravo najbolje uče kroz primere i to im često bude mnogo zanimljivije nego da samo čuju suvoparnu teoriju. Mnogo im je zanimljivije da čuju naše mišljenje o nekoj temi i naše iskustvo, nego da samo pročitaju o tome uopšteno na internetu.

O kojoj god temi da pričate, obavezno definišite šta želite za sebe iz toga i potrudite se da to inkorporirate u javni nastup. Često zbog toga bude još bolji. 😉

Na ovoj konferenciji sam govorila ispred organizacije „Nauči me“ kako bih predstavila rezultate našeg programa za razvoj preduzetništva kod srednjoškolaca i Unbox hab koji podržava mlade da uče na ovu, ali i druge teme van škole

Dakle, tri stvari su ključne- pričajte o nečemu što vas stvarno zanima, na način koji će zanimati i druge ljude (biće im koristan) i obavezno definišite šta želite da postignete time, kako biste mogli da se pripremite na pravi način.

Javni nastup je veština koja se vežba svaki dan, u razgovoru sa društvom, nastavnicima, porodicom, isto koliko i na priredbama, seminarima i konferencijama. Ovo su tri glavne stvari na koje se lično stalno vraćam, ali verujem da ima još saveta koji mogu da budu korisni. Ako imate neku svoju caku, podelite je u komentarima!

Ako s druge strane imate nekih pitanja ili nedoumica, javite se na Instagramu Unbox haba da ih prođemo zajedno i unapredimo vaš javni nastup za predstojeću letnju sezonu 😅

Do tada,

#čitamose 🏖️📖

Kako ti se čini tekst?
+1
1
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.