Kolika je zapravo moć jedne ideje?

Ako pogledamo istoriju, ideje suštinski kroje naš svet. Ideje o novom poretku, o mašinama deset puta jačim od ljudi, o svrsi samog života. Bez obzira na vremenski period, ideje su uvek bile i ostaće naše najmoćnije oružje.

Svestan moći dobre ideje, davne 1984. godine Amerikanac Ričard Vormen je odlučio da se udruži sa kolegom Harijem Marksom i spoji znanje iz tri oblasti: tehnologije, zabave i dizajna (Technology Eentertainment Design) i kreira danas svima poznat koncept TED govora, utočišta za ideje vredne deljenja.

Nakon 6 godina neuspešnog plasiranja TED-a u vidu kasete i priručnika, prvi zvanični TED događaj u formatu koji nam je danas poznat odigrao se 1990. godine u Kaliforniji i od tada je postao tradicionalno mesto okupljanja multipotencijalista i radoznalaca iz različitih oblasti, željnih da budu inspirisani dobrim idejama i da kroz nove uvide pronađu rešenja za probleme iz sopstvenih oblasti rada. Sa dolaskom interneta, mogućnosti TED-a su se samo proširile, omogućavajući ljudima širom sveta da u formi kratkih, najčešće desetominutnih videa, dostupnih na par klikova poslušaju sva ta iskustva iz udobnosti svog doma.

Zašto je TED toliko popularan 🤔

Ništa nije moćnije od dobre ideje. Kao što smo rekli na početku, ideje imaju moć da menjaju svet, ali samo zato što imaju izuzetnu moć da menjaju nas i našu percepciju toga šta je sve moguće. Deljenjem različitih iskustava ljudi koji kroz svoj rad svakodnevno ispituju i pomeraju te granice ili pojedinaca koji su kroz izuzetne prikaze hrabrosti uspeli nemoguće, mi se osnažujemo da promišljamo o sopstvenim ograničenjima i njihovoj postojanosti.

Neki od najpopularnijih TED klipova su upravo o tim jedinstvenim slučajevima trailblazer-a (ljudi koji krče put u nepoznato), koji su puštani i po desetine miliona puta. Primer je trinaestogodišnjak iz Kenije koji je spojio svoju ljubav prema tehnologiji i potrebu svog sela u Keniji da se odbrani od napada lavova. 🦁

Isto tako, deo svoje popularnosti TED duguje i jednostavnom načinu prezentacije tih fantastičnih priča. To nisu naučni radovi koje je potrebno dešifrovati, nego priče koju bismo u idealnom svetu mogli da čujemo od tih ljudi na nekoj kafi.

Od toga kako je otkrivena nova svemirska čestica, preko zanimljivosti tokom putovanja u svemir, do toga kako neki tim naučnika radi na leku za neku super retku bolest, njihove priče nas ne ostavljaju samo sa osećajem divljenja koliko su oni super, nego nas, baš zato što su predstavljene jako jednostavno i pitko, teraju na promišljanje o nekim stvarima i situacijama iz našeg života koje možda mogu da budu značajne u tom kontekstu. Primer takvog govora delimo ispod ⬇️.

Kako da saznaš više 🧠

Iako smo veliki ljubitelji TED-a, čak smo čitali i zvanični priručnik za TED govore Krisa Andersona, ne verujemo da vam u jednom tekstu možemo objasniti zašto je TED toliko popularan i koristan. Najbolji način da se upoznaš sa TED govorima i njihovom suštinom je da ih prosto gledaš, ili ukoliko možeš prisustvuješ nekom TED događaju, kako se veliki broj njih u vidu nezavisnih licenciranih događaja (TEDx) dešavaju praktično svakodnevno uz pomoć organizacija i institucija širom sveta.

Jedan koji možemo da preporučimo jeste TEDxOxfordSixthFormCollegeWomen koji organizuje mlada aktivistkinja Mila Antonović 😊 koji ćemo ispratiti još jednim tekstom na temu TED-a ove nedelje, ali i zvaničnom plejlistom omiljenih govora Unbox tima.

Šta vi mislite o TED-u i idejama vrednih deljenja? Koji TED govor je na vas ostavio najjači utisak? Šta biste izdvojili kao ključno za uspešan TED?

Podelite svoje utiske sa nama u komentarima 💬.

#čitamose

Kako ti se čini tekst?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.