Učenje: Slika zaista vredi 1000 reči

Verbalno učenje ili poznatije kao “učenje naglas” svakako nam pomaže da zapamtimo informacije, ali ovakav način učenja ne upali uvek i kod svakoga. Tada u pomoć zovemo umetničku stranu naše ličnosti — kreativnost. Prema naučnom radu objavljenom u časopisu “Current Directions in Psychological Science”, navodi se da crtanje slike na parčetu papira značajno povećava kvalitet pamćenja.

Set eksperimenata sproveden od strane naučnika sa Univerziteta Vaterlo, pokazao je da kod odraslih osoba crtanje umnogome ostavlja dublji trag u sećanju u poređenju sa pisanjem, mentalnom vizuelizacijom ili gledanjem slika sa ispisanim informacijama. Štaviše, benefit uopšte ne zavisi od veštine crtanja učenika, a javlja se čak i kada učenik ima samo 4 sekunde da nacrta nešto.

Na koji način su istraživači došli do ovakvog zaključka?

Kroz nekoliko studija, istraživači su davali instrukcije ispitanicima na koje sve načine mogu šifrovati 30 nepovezanih reči (npr. kamion, ptica) kako bi ih lakše zapamtili. Ispitanici su imali 40 sekundi da zapišu reč ili nacrtaju sliku. Grupa u kojoj su ispitanici crtali pokazala je najbolje rezultate nakon ispitivanja. Razlog tome može da bude motorika pomeranja olovke, kao dodatna komponenta uključena u proces pamćenja. Sa druge strane, mnogo je verovatnije da je za proces pamćenja najviše zaslužan sam složeni proces kreiranja crteža i posmatranja originalne slike.

Crtež ptice / Pixabay

Primarni eksperimenti su potvrdili da crtanjem opisnih slika nepovezanih pojmova pomaže pri pamćenju istih. Međutim istraživači su se onda zapitali:

Da li crtanje pomaže prilikom učenja kompleksnih naučnih koncepata?

Istraživači su osmislili nove eksperimente u kojima će testirati ispitanike i na kraju odgovoriti na ovo pitanje. U prvom eksperimentu, ispitanici su čitali 20 naučnih definicija koje su sadržale imenice, glagole i prideve. Imali su 60 sekundi da nacrtaju sliku koja bi predstavljala naučni pojam (npr. spora, izotop) ili da jednostavno zapišu definiciju onako kako glasi.

Simple Easy Art / Youtube

Crtanje opisne slike je svakako pokazalo bolje rezultate u odnosu na doslovno zapisivanje definicije. Druga studija je pak pokazala da su ispitanici koji su zapisivali definicije svojim rečima dali slične rezultate kao oni koji su crtali. Dakle, ispisivanje informacija na drugi način takođe predstavlja bolji metod za učenje od svima poznatog verbalnog učenja. 

Ukoliko smatrate da Vi imate bolji i/ili originalniji metod za učenje, javite nam se u komentaru ispod!

Kako ti čini tekst?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *