Instagram – mreža za zabavu, ili nešto više?

Kao što već i sam/sama znaš, danas većina mladih najviše vremena provodi na Instagramu, gde redovno postavljaju svoje fotke, šta im se dešava u životu, gde su išli, šta su radili itd, što ovu društvenu mrežu, na neki način, čini mrežom za zabavu. Tako se čini, ali da li je zaista tako? Da li zaista na njoj ne možeš pronaći ništa korisno? 

U intervjuu sa Jovanom Ilić, mladom aktivistiknjom iz Niša, otkrili smo da je njeno mišljenje da je Fejsbuk jedna od društvenih mreža na kojoj mladi mogu da pronađu pregršt korisnih prilika (radionica, konkursa, seminara…), ali i generalno informacija o neformalnom obrazovanju, dok na Instagramu, iako i tu takođe to mogu učiniti, imaju daleko manje mogućnosti, jer Insta više služi za neko lično eksponiranje (ako te zanima da nešto više o Jovaninim savetima za pronalazak edukativnih prilika klikni ovde). 

Iako se možemo donekle složiti sa Jovanom, ne bismo te obeshrabrili da edukativni sadržaj deliš i na Instagramu, gde su dominantno mladi i gde se javlja sve više kreativnih i inovativnih profila! Ako imaš ideju za lični biznis ili za kul edu sadržaj koji misliš da bi se lako delio među Instagram publikom, onda je sve što ti je potrebno način kako to da učiniš pravilno. Malo više o tome su sa nama razgovarali članovi Fabrike srećnih vesti- relativno nov Instagram profil koji, kako mu i samo ime kaže, objavljuje sve ono lepo što se dogodilo ne samo kod nas, već i u čitavom svetu. Kako je sve počelo i kako uopšte započeti svoj“virtuelni biznis” možeš pročitati u nastavku!        

1. Smisli nešto inovativno! 

Ideja je došla spontano pred kraj 2020. godine koja je, makar iz naše perspektive, bila obeležena negativnim vestima. Proveli smo dosta vremena u priči i razmišljanju o tome šta želimo da promenimo u sopstvenom okruženju, šta nam nedostaje, a čega nam je dosta. Tada smo shvatili da nam je dosta loših vesti“, rekli su iz Fabrike i dodali da svakako ne treba negirati postojanje loših vesti, ali da one zauzimaju previše prostora, te da je u današnje vreme potrebno da neko govori i o svemu onom dobrom što se događa, a što je danas poprilično zanemareno.
Motivisala nas je snažna želja za promenom kao i misao da je širenjem dobrih i radosnih vesti moguće promeniti svakodnevnicu, da je moguće ulepšati nekome dan“, i tako je sve počelo. Dakle, za sam početak, neophodno je da imaš na umu nešto drugačije, inovativnije, što će zagolicati maštu Instagram publici i omogućiti ti da uspešno uploviš u jednu sasvim novu virtuelnu avanturu!

2. Okupi prave ljude!

S obzirom da je danas jedna od najposećenijih mreža, Instagram ti pruža odličnu mogućnost da stupiš u kontakt s mnogo različitih ljudi sa kojima deliš slična mišljenja i interesovanja. Osim što ćeš dobiti verne pratioce, moći ćeš i da razmenjuješ savete i iskustva sa njima koja će ti pomoći da utemeljiš svoj put ka virtuelnom uspehu, jer upamti-  koliko je važna dobra ideja, toliko je bitna i njena realizacija. Da bi imao dobar profil, moraš imati ljude koji će podržavati tvoj rad i inspirisati te da guraš dalje, baš kao što imaju članovi Fabrike.  
Kroz skoro tri meseca rada upoznali smo neverovatne, divne ljude koji nam se javljaju porukama, koji su puni pozitivne životne energije i deluje mi kao da svakodnevno stvaramo jednu zajednicu u kojoj inspirišemo jedni druge i delimo opštu radost”.

3. Samo provereno!

Kako ne bi izneverio očekivanja onih koji ti veruju, informacije koje postavljaš moraju pre svega biti relevantne, a tek onda interesantne, što su nam potvrdili i iz Fabrike srećnih vesti.
Veliki deo procesa traženja informacija je vođenje računa o tome da svaka vest koju pronađemo, bilo da je reč o inspirativnoj priči ili edukativnoj, zanimljivoj informaciji, bude pouzdana, smislena i da njen sadržaj bude u skladu sa onim što Fabrika predstavlja“. Dakle, moraš obratiti pažnju da sve ono šta objavljuješ bude ispravno, jer sigurno ni ti ne voliš da pročitaš nešto za šta se na kraju ispostavi da je bilo apsolutna laž. Baš zbog toga treba uvek da imaš na umu ono čuveno zlatno pravilo- ne radi drugima ono što ne želiš da drugi rade tebi, i ne možeš da pogrešiš.  

4. Ostani dosledan!

Osim validnosti, važno je i da tvoje objave budu u skladu sa onim za šta je profil namenjen, zato što će ljudi na taj način znati šta mogu od njega da očekuju što će im uliti neku vrstu poverenja. Takođe, ukoliko smo uspeli da te zagrejemo za oprobavanje u „virtuelnom biznisu“, onda je važno da ideju koju osmisliš moraš istinski i da zastupaš.
Važno je imati ideju koju istinski zastupate, kojoj ćete biti posvećeni od samog početka, pa čak i pre nego što ste počeli. Ako je imate – pokušajte. Nemojte tražiti razloge za odustajanje pre nego što ste uopšte pokušali“. Tako da, ako imaš bilo kakvu ideju, ne dozvoli da ona propadne samo zato što ti trenutno deluje bez veze. Razradi je i usudi se da je realizuješ, jer bez rizika malo ko dobija. Budi inovativan, budi uporan i pokaži svima da Instagram nije samo mreža za zabavu, već da naprotiv, može biti korisna za razne druge stvari, kao što je na primer edukacija! Ugledaj se na Fabriku srećnih vesti i usput se drzni da učiniš ono najteže – napraviš prvi korak. 😊

Kako ti se čini tekst?
+1
2
+1
2
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.