4 saveta kako da pronađeš prilike na društvenim mrežama

Jesi li se ikada zapitao/zapitala kako je moguće da do nekog dolazi veliki broj prilika, konkursa, radionica, dok tebe kao da namerno zaobilaze? Mučiš se da pronađeš nešto što bi te zainteresovalo, a njima kao da je sve dostupno bez da bilo šta potraže. Nameće ti se pitanje- šta onda oni to čine da bi stalno bili u toku? I možda ono još važnije- šta bi ti trebalo da učiniš da bi bio/bila poput njih?

Pre svega, trebalo bi da znaš da se razlog zbog čega nam neki sadržaji izlaze na mrežama a neki ne, krije u našem digitalnom otisku koji „sakuplja“ sve ono za šta je zaključio da nas zanima, što redovno beleži digitalni algoritam i na taj način nam šalje objave određenih karaktera. Na taj način se oko svakog od nas stvara tzv. informacioni mehur koji nas deli od raznovrsnog sadržaja (ukoliko želiš da saznaš nešto više o tome onda klikni ovde).

Iako ne postoji tačna formula kako da se naš mehur proširi, ipak postoji par smernica koje bi ti mogle biti od pomoći i o kojima smo razgovarali sa jednom mladom niškom aktivistkinjom Jovanom Ilić, brucoškinjom Ekonomskog fakulteta u Nišu, bivšom predsednicom Učeničkog parlamenta srednje Pravno-poslovne škole Niš i osobom kojoj se mladi neretko javljaju za savete kako da pronađu pravu aktivnost za sebe.

Izvadi olovku i papir, ili pripremi prste za skrinšotovanje, jer će ti ovi saveti promeniti razmišljanje o edukativnim prilikama na društvenim mrežama! Evo šta Jovana predlaže da uradiš kako bi proširio ili proširila svoj mehur:

Izvor: lična arhiva

1. Uđi i na Fejs!

Možda će ti zvučati čudno, ali Jovana najviše prilika za prijavljivanje na neke kurseve, seminare i radionice viđa ni manje ni više nego na Fejsu!
Mladi greše što ne koriste aktivno Fejsbuk, jer je generalno verovanje da je on nekako zastareo, postao ozbiljniji, a Instagram je nekako više za nas mlade, posebno za zabavu“, kaže Jovana.  S tim na umu, ona jednom dnevno prođe kroz čitav Fejsbuk i skrinšotuje sve ono što joj zapadne za oko. Nakon toga, bira jedan dan u nedelji u kom odvaja po 2-3h kako bi napisala CV, motivaciono pismo ili prijavu za određeni seminar koji joj je prethodno zapao za oko. Pored praćenja različitih organizacija i udruženja (kao što su KOMS, Napor, Erasmus razmene…), prema njenom mišljenju je dobro postati i član njihovih FB grupa zato što svi oni objavljuju tekstove o novim prilikama koje organizuju, ako ne na svojoj stranici, onda upravo u grupi😉

2. Prati pametno!

Iskreno, na Instagramu vidim vrlo malo konkretnih prilika i smatram da to nije mreža koju mladi isključivo treba da koriste kako bi došli do aktivnosti za koje mogu da se prijave“, rekla je Jovana, ali je istakla da iako je Instagram u poređenju sa Fejsbukom oskudniji (barem što se informacija tiče, ali mi iz Unbox haba radimo na tome da se to promeni😉), na njemu postoje određeni profili koji mogu biti i te kako od koristi. Ako niste već, bacite pogled na profile edukativnih influensera kao što su Teodora Miljković i Brana Antović, ali i onih poput U- Report, Unicef, KOMS, Nauči me i svih ostalih nevladinih organizacija!

3. Profiliši se!

Još jedna mreža koju Jovana koristi, a koja možda i nije tako bliska mladima jeste LinkedIn.
Mislim da je veliki broj ljudi čuo za tu mrežu, ali nekako su mladi puni predrasuda, u fazonu su da im to ne treba“. Naime, prema Jovaninim rečima, ona na LinkedIn-u postavlja neke njene lične uspehe, stvari koje radi, ali takođe i savetuje druge mlade sa kojima je prijatelj na toj mreži, upravo kako bi im pomogla da da je iskoriste na pravi način.
LinkedIn je dobar zato što kada ljudi koje pratiš lajkuju nešto, to tebi automatski izlazi na prvoj strani i onda si ti na neki način upoznat sa njihovim interesovanjima, pa lakše možeš da vidiš i prilike“. Setićemo se da je i Instagram nekada imao tu opciju, ali je nažalost nestala kada se aplikacija apdejtovala pre par meseci🥺

Osim ove prednosti, ona navodi da joj je ova mreža od koristi i prilikom vežbanja engleskog jezika, a pored toga, preko nje ona viđa i dosta prilika i mogućnosti sa kojima nije dolazila u susret ni preko jedne druge društvene mreže.
Tamo se nalaze neke posebne organizacije i kompanije koje nude prakse mladima i koje su fokusirane samo na LinkedIn zato što se tu većinom nalaze ljudi koji rade nešto ozbiljnije u životu i onda žele odgovarajuću ciljnu grupu“. Takođe, kako Jovana kaže, ukoliko želiš da se prijaviš za neki ozbiljniji projekat, dosta poslodavaca će ti osim CV-a i motivacionog pisma tražiti i LinkedIn nalog, te ukoliko ga nemaš tvoja prijava pada u vodu.
LinkedIn je na neki način tvoja društvena mreža, ti je vodiš, a motivaciono pismo i CV može svako da ti napiše“.

Izvor: lična arhiva

4. Kako zračiš, tako privlačiš!

Za kraj, ne moraš uvek ti biti taj ili ta koji/koja traži prilike. Ponekad se namesti da prilike pronađu tebe, a ti im u tome možeš pomoći. Poslednji, ali ne i najmanje bitan savet koji Jovana deli je upravo vođenje ličnih društvenih mreža. Kako i sama kaže, stalno se trudi da izgledom svojih društvenih mreža privuče pažnju drugih ljudi kako bi je pozvali na neku njhovu praksu ili projekat. „Preporučila bih svim mladima da se malo više pozabave svojim društvenim mrežama, konkretno njihovim izgledom. Poslodavci znaju da mladi svašta kače na svoje mreže, te sve može propasti ukoliko primete da si neozbiljan, tj. kačiš neke neozbiljne fotke poput nargile, cigareta i sličnih stvari.“

Izvor: lična arhiva

„Isto tako, motivisala bih sve mlade ljude da pokrenu neki svoj blog ili da pokrenu neku stranicu, recimo na Instagramu, koja bi se bavila nekim njihovim interesovanjima, jer će im to dosta pomoći da shvate kako zapravo funkcionišu društvene mreže, a na taj način bi takođe pisali o i radili na onome što vole“, posavetovala je Jovana i za kraj dodala da joj se blogovi čine kao nešto što je danas izuzetno popularno i da, bez obzira da li želiš da pišeš o politici, pravima, ekonomiji ili novinarstvu, ne treba da imaš predrasude o tome ko će da čita tvoje tekstove, jer svaki proizvod, svaka usluga ima svoju ciljnu grupu, samo je treba naći😎

Ukoliko su ti se dopali Jovanini saveti i smatraš da su ti bili od koristi, onda brzo idi na Fejsbuk i zaprati različite organizacije, a potom napravi svoj LinkedIn nalog i usput povedi računa o izgledu svojih profila na društvenim mrežama (ne bi valjalo da te one jednog dana koštaju nekog važnog projekta🏃‍♀️) 

Ako ti treba neka pomoć u svemu gore navedenom, možeš nam se javiti, bilo putem sajta ili na Instagramu i Fejsu! Ako kojim slučajem želiš da saznaš šta je potrebno za uspešan edu Instagram nalog, nastavi da čitaš ovde!

Do tada, čitamo se📖

Kako ti se čini tekst?
+1
3
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.