Kako ostati informisan na društvenim mrežama?

Našao/našla si strava konkurs, ali je prijava već prošla? Kul radionica se juče održavala u tvom gradu, ali tebi nigde nije izašla najava o tome? Verovatno se pitaš – kako je to moguće? Odgovor je vrlo jednostavan, zarobljen/zarobljena si u svom informacionom mehuru! Ne znaš šta je to? Pa, hajdemo onda otpočetka!

Izvor: The public ear

Kao što i sam/sama vrlo dobro znaš, danas postoji mnoštvo virtuelnih izvora pomoću kojih možeš doći do najrazličitijih informacija. Verovatno te neće začuditi podatak da čak 83,73% mladih koje smo anketirali traži informacije na Guglu. To i nije tako iznenađujuće s obzirom da jednim pretraživanjem možeš doći do na hiljade različitih sajtova koji govore o istoj temi. Međutim, šta ukoliko želiš da se prijaviš na neku radionicu, ali ne znaš koju tačno, pa nemaš pojma šta da uneseš u pretraživač? Tada ti u pomoć dolaze društvene mreže.

Naime, sve više mladih danas surfuje po nekoj od mnogo društvenih mreža i tamo traži potrebne informacije. Čak 70% njih smatra da im mreže omogućavaju kvalitetan pristup informacijama, ali koliko je to zaista tačno? Evo, na primer, u anketi koju smo radili, od 41 ispitanika, više od pola je reklo da im se na mrežama koje koriste pojavljuje sličan sadržaj, dok je čak 34,15% njih primetilo da stalno dolaze u kontakt sa istim informacijama. Ali zašto je to tako?

Možda nisi upoznat/upoznata sa tim, ali sve što radiš na društvenim mrežama, bilo to praćenje određenih stranica, lajkovanje nekih objava ili samo interakcija sa prijateljima, čini tvoj digitalni otisak. Zamisli to kao neki trag koji ostavljaš za sobom gde god da se krećeš po netu. Taj trag se beleži i njega konstantno sledi algoritam koji prati šta voliš a šta ne, to jest kakve sadržaje podržavaš, a kojima ne pridaješ nikakav značaj. Na osnovu podataka iz tvog otiska, algoritam ti šalje objave određenog karaktera za koje je zaključio da bi te zanimale. Ukoliko želiš da otkriješ šta i koliko Gugl zna o tebi, onda klikni ovde i saznaj!

Izvor: Handcrafted insight

Ukoliko nikada nisi bio/bila u kontaktu ni sa čim što ima veze sa, na primer, ekologijom, ne možeš očekivati da će ti nešto što ima veze sa njom izlaziti na fid. Zašto? Pa zato što u tvom otisku nije zabeleženo da tebe tako nešto interesuje! Upravo zbog toga je dosta informacija daleko od tebe, odnosno nalaze se izvan tvog informacionog mehura. Taj mehur nije ništa drugo do jedne nevidljive barijere koja te odvaja od sadržaja koji ti algoritam ne šalje zato što ga nije identifikovao u tvom otisku. Iako možda na prvi pogled deluje komplikovano, zapravo i nije toliko. 

Zamisli da se nalaziš u balonu koji je umesto vazduha napunjen informacijama. Otvor balona je zapravo ulaz za sadržaje koje pratiš. Što su ti sadržaji raznovrsniji, to će balon oko tebe biti veći. Ne, neće pući od viška informacija, već će naprotiv samo nastaviti da raste. U tome i jeste stvar! Ne možeš učiniti da informacioni mehur nestane, ali zato možeš raditi na sebi, tačnije svojim nalozima na društvenim mrežama i tako biti barem upola sigurniji da više nećeš propustiti radionice, konkurse i bilo šta drugo za šta si zainteresovan/zainteresovana. 

Saznaj kako sve možeš da proširiš svoj informacijski mehur čitajući naredne tekstove na našem sajtu, kao i na našem Instagramu😉

 

Kako ti čini tekst?
+1
4
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *