NGO + srednja škola = stres?

Kako izgledaju vaši srednjoškolski dani? Verovatno se vaš svakodnevni život sastoji od učenja, druženja i noćnih ili dnevnih izlazaka. Postoji dosta mladih u Srbiji koji računaju po formuli: obaveze prema NGO svetu + srednja škola + svakodnevni život. U ovom tekstu Unbox hab će se potruditi da vam opiše računicu: srednjoškolac + NGO. Tako da, vežite se!

Za početak, veoma je važno da vam objasnimo šta je to NGO svet? Skraćenica NGO znači non-governmental organization iliti na srpskom nevladina organizacija. Nevladine organizacije su specifična forma organizovanja građana. Termin se masovno koristi od 1983. nakon što je Ronald Reagan osnovao „National Endowment for Democracy“ kao paradržavnu instituciju za financiranje nevladnih organizacija koje rade na promicanje demokratije. Sam pojam nevladine organizacije je usko povezan sa pojmom civilnog društva. Pored termina „nevladina organizacija“ koristi se i termin „udruženje građana“.

Izvor: unsplash.com

Time management (menadžment vremena)

Svaki srednjoškolac koji aktivno radi u NGO-u treba da paživljo razmišlja o svom rasporedu. Kako i on izlazi, uči, druži se i zabavlja, treba da planira obaveze i aktivnosti NGO-a na vreme. Metoda kojom vreme može da se dovede “u red” je planiranje. Za početak, svake nedelje uveče detaljno isplanirajte i odgovorite sebi na sledeća pitanja: šta želite da postignete sledeće nedelje?; šta ima najveći prioritet i zašto?; koje su najbitnije aktivnosti i koji su termini istih? ; šta je okviran termin za slobodne akitvnosti?. Nakon što odgovorite napismeno na sva postavljena pitanja, ubacite ih u vaš kalendar i na sticky notes. Za ovaj proces treba da odvojite najviše sat vremena, kao što smo napomenuli, preporučujemo da to bude nedelja uveče. Unbox hab predlaže upotrebu online alata poput  Google kalendara i Google Keep-a.

Postavljanje ciljeva

Malo je ljudi, pa tako i srednjoškolaca, koji postavljaju ciljeve na dnevnom, nedeljnom, mesečnom i godišnjem nivou. Zašto je važno postaviti ciljeve? Kada postavite ciljeve, tada i planirate aktivnosti koje su vam najneophodnije za ostvarenje tog cilja. Cilj je jedna konstantacija koju postavljamo tačno prema mestu, vremenu i načinu ostvarivanja. Na primer, „letim avionom ekonomske klase za Bahame 10.07.2022. godine. Na Bahamima ću provesti xy dana u XY hotelu i tokom boravka tamo posetiću xy mesta…“. U suštini, cilj bi trebalo da bude jedna rečenica za koju se „zaklinjemo“ da ćemo je ispuniti. Detaljnije o postavljenju ciljeva možete pronaći na LINK-u, a kako ostati i dalje motivisan za ostvarenje istih možete pronaći na ovom LINK-u.

Izvor: unsplash.com

Zašto u NGO? 

Postoji više razloga zašto jedan srednjoškolac deo svog vremena provede u NGO svetu, kao što su: CV (ne toliko moralni razlog), iskustvo, nesebično pomaganje drugima, kreiranje novih stvari, zalaganje za zajednicu i društva i sl. NGO, takođe može da bude i prelazna stanica do vašeg cilja. Zbog toga je važno postavljati ciljeve, jer kada znate šta hoćete da postignete, mnogo je lakše da “nabacate aktivnosti” sa kojim dostižete do toga što ste osmislili. Zapamtite, velika je razlika između želeti, hteti, moći i nastojati da se uradi. Sve što počinjete, krenite sa rečenicom: “Ja ću to postići!”.

Još jedan veoma važan razlog zašto biti u NGO sektoru je taj što ćete pronaći sebe. Šta to znači? Ukoliko ne znate čime biste voleli da se bavite, NGO je pravo mesto za vas! U ovom sektoru postoji toliko oblasti i pozicija koje se obrađuju, pa tako imate: rukovođenje, upravljanje ljudskim resursima, upravljanje finansijama, ekologija, odnosi sa javnošću, novinarstvo, pisanje i sl. NGO svet je još jedan među malo mesta gde imate priliku da pogrešite, a da cena za tu grešku bude veoma mala.

Ovo su bile tri osnovne stvari kada se pomene formulacija: NGO + srednjoškolac. Kako vi provodite vaše vreme? Da li se slažete sa ovim što smo naveli? Ukoliko biste želeli da odgovorite na ova pitanja, pišite nam u komentarima ili putem kanala komunikacije i društvenih mreža Unbox haba. Takođe, na sajtu postoji odeljak #Pitajnas u kome nam možete postaviti pitanje!

#čitamose! 🥰

Kako ti se čini tekst?
+1
2
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.